wtorek, 18 marca 2008

... jesteśmy głęboko zbulwersowani sposobem traktowania nas przez urzędników ... - protest Rady Rodziców

W dniu 14.03.2008 wystosowaliśmy protest do prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, w którym piszemy m. in.:
W związku z zamierzeniem likwidacji ZSS Nr 2 ( mówi się o przeniesieniu, ale jest to ukryta likwidacja) władze Miasta nie przeprowadziły z nami żadnych konsultacji. Uważamy, że takie decyzje nie mogą być podejmowane przez zaskoczenie ( dowiedzieliśmy się o tym fakcie na zebraniu Rady Rodziców w dniu 28 stycznia 2008 r od Dyrekcji szkoły). Ponadto, w tej sprawie, niektórzy radni PO i urzędnicy traktowali nas lekceważąco, a nawet w sposób arogancki, dopuszczając się manipulacji faktami, przekazując nierzetelne informacje, zwodząc nas i odsyłając w kolejne miejsca.
Do chwili obecnej, mimo wielokrotnych telefonów, spotkań z panem Kuratorem, oraz rozmów z radnymi, nie możemy zapoznać się z treścią opini Kuratora, która znana była Pani Dyrektor WE już na sesji Rady Miasta w dniu 28.02.08.. Nie uzyskaliśmy także informacji od pani Prezydent jakie jest przeznaczenie budynku po ZSS Nr 2. Dopiero na posiedzeniu Komisji Edukacji w dniu 20.02.08., na usilne zapytania rodziców, pani Ewa Kamińską stwierdziła, że w związku z decyzją Pana Prezydenta o zgodzie na "odtajnienie " tej informacji, może wskazać Stowarzyszenie , które przejmie budynek.
(całość protestu w dziale "DOKUMENTY")

SEKCJA OŚWIATY I WYCHOWANIA REGIONU GDAŃSKIEGO NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" WYRAŻA SWÓJ ZDECYDOWANY PROTEST

W piśmie do Pomorskiego Kuratora Oświaty - Zdzisława Szudrowicza i Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza czytamy:
"W imieniu Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność" Regionu Gdańskiego wyrażamy swój sprzeciw wobec koncepcji zmian dotyczącej Zespołu Szkól Specjalnych nr 2 w Gdańsku (mieszczącej się na ulicy Wita Stwosza).
W naszym przekonaniu nie przystoi dużemu, odpowiedzialnemu samorządowi, za jaki uznawaliśmy Miasto Gdańsk, takie traktowanie szkoły tym bardziej, gdy uczą się w niej osoby niepełnosprawne umysłowo....
Informujemy jednocześnie, że Sekcja Oświaty poprze ewentualne działania protestacyjne. Winą za ich konsekwencje obarczymy władze Miasta Gdańsk, które zmusiły do podjęcia tego typu działań. Jest jeszcze czas, aby decyzje likwidacyjne wstrzymać, dać sobie czas na szerszą refleksję nad modelem edukacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w Gdańsku, na wystąpienie do MEN o przyspieszenie prac nad rozszerzeniem listy zawodów w klasyfikacji MEN o tzw. zawody pomocowe (wraz z publikacją stosownych podstaw programowych), w których mogliby kształcić się ci uczniowie. Jest to tym bardzie pilne z uwagi na podawanie w wykazie podpisanym przez wiceprezydent Gdańska - Ewę Kamińską kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi także w zawodach, których nie ma obecnie w rozporządzeniu o klasyfikacji zawodów.
Taka decyzja byłaby jasnym sygnałem, że rzeczywiście Władze Miasta Gdańska szanują tych, których reprezentują.
(dalej czytaj w sekcji: DOKUMENTY)

Pan Jarosław Wałęsa - Poseł na Sejm RP, już 18 lutego 2008 wyraził swoje poparcie dla naszej walki o szkołę

W piśmie do Bogdana Oleszka - Przewodniczącego Rady Miasta Gdańska, napisał m. in. :
"Uważam, że decyzja o likwidacji szkoły krzywdzi przede wszystkim niepełnosprawne dzieci. Szkoła ma charakter kameralny, co niewątpliwie jest ogromnym atutem. Rodzice uważają że to właśnie dzięki panującej w szkole atmosferze wiele z ich dzieci po raz pierwszy poczuło się dobrze, bezpiecznie i polubiło naukę.
Naszym wspólnym obowiązkiem jest pomoc tym niepełnosprawnym dzieciom w dostosowaniu do dorosłego życia. Przestawiane przez władze miasta względy materialne nie są w tym przypadku najważniejsze, bo czy szczęście niepełnosprawnego dziecka można mierzyć na podstawie zysków i strat?Jako poseł na Sejm RP i mieszkaniec miasta Gdańska popieram stanowisko rodziców uczniów niepełnosprawnych Zespołu Szkół Specjalnych nr 2 o pozostawieniu placówki."
- niestety Radni uważają, że wiedzą lepiej jak uszczęśliwić nasze dzieci i co dla nich jest lepsze.
(pełny tekst w dziale: DOKUMENTY)